Wednesday, August 1, 2012

Hotmail Kapatılıyor, Yeni Servis 'Outlook' Olacak


Kral Öldü, Yaşasın Yeni Kral

1996'dan bu yana, tam on altı yıldır, bizlere Hotmail ile e-posta hizmeti veren Microsoft, aldığı şok kararla 'Hotmail' servisini kapatacağını açıkladı. Çeşitli haber sitelerinde yayımlanan bu haberi ben techo-labs.com üzerinden öğrendim.

Yirminci yılını doldurmasına çok az kalmışken, Hotmail servisinin kapatılacağının açıklanması ben dahil bir çok kullanıcı da şaşkınlık yarattı. Windows 8'in arefesinde Microsoft, Metro arayüzünü şimdiden burnumuza sokacak gibi görünüyor. Çünkü Hotmail'in yerine monte edilen Outlook servisi de bu arayüzü kullanıyor.

Bu gün (31.07.2012) hizmete açılan Outlook'a giriş yaptığım da ilk dikkatimi çeken şey sadelik oldu. Genelde sade tasarımlarıyla öne çıkan Google'dan mı ilham aldı bilinmez ama yeni mail servisinde Microsoft da sadeliği ön plana çıkartmış. Metro arayüzünü kullanan Outlook, renk olarak mavi ve beyazı tercih etmiş. Tabii siz bu renkleri zevkinize göre değiştirebilirsiniz.













Kulağınıza kolay mı geldi ? Öyle Zaten...







Outlook'tan yeni bir mail adresi aldığınızda size gelen tanıtım postasının son cümlesi. Oldukça iddialı değil mi ?  Microsoft bu iddialı cümlesinin de hakkını vermiş ama. 'Sonuçta bir mail adresini yönetmek ne kadar zor olabilir ki' dememek lazım. Çünkü, arayüzün kolaylaştığını gördükçe, eskiden ne kadar yorucu arayüzler kullandığınızı fark ediyorsunuz. Yukarıda da bahsettiğim gibi, Google bu işi çok iyi yapıyordu. Sundukları her üründe sade temalarıyla öne çıkıyordu. Microsoft ta nihayet bundan ders almış olacak ki, aynı Gmail gibi oldukça kullanışlı bir arayüzü bizlere sundu.

















Niyeyse karşılama resmine takıldım kaldım. Bizi yansıtmıyor gibi geldi.






'Yerelleşme politikaları' konusunda Microsoft en tecrübeli şirkettir herhalde. Malum, onlarca farklı ülkeye ürünlerini satıyor, hizmetlerini sunuyor. Türkiye içinde durum aynı. Başta Türkçe dil olmak üzere bir çok faaliyetini bu ülkeye göre tekrar ayarlıyor. Ancak bu hususta bahsetmek istediğim bir şey var. Outlook'a üye olmak için girdiğimizde yukarıda ki vatandaş karşılıyor bizleri. Olayı fazla da abartmak istemiyorum ama o vatandaşın Türkiye'yi temsil ettiğini ya da akıllarda buna benzer bir algıyı bıraktığını hiç sanmıyorum. Tanıtım için iç açıcı, rengarenk, profesyonelce çekilmiş bir resim. Uğraşılmış ve iyi bir 'Hoşgeldiniz' resmi hazırlanmış. Ancak bu tarz ayrıntıların günümüz teknolojisi sayesinde ülkelere özel ayarlanabileceğini düşünüyorum. Türkiye'yi temsil eden, daha mantıklı bir şeyler düşünülebilirdi sanki. Bilmiyorum belki de yazdıklarım çoğu kişiye abartı geliyordur ama eğer siz Microsoft'sanız yeri geldiğinde bazı şeyleri abartmanız da gerekir.






Kim istemezdi ki o kıvırcık saçlı abimizin yerinde daha tanıdık bir şeyler görmeyi? 






Hotmail Hesapları Ne Olacak



Hotmail veya diğer hesaplarınız için endişelenmeyin. Onlar sizde kalacak ve korunmaya devam edecekler. Üstelik kayıtlı kişileriniz ve ayarlarınız da saklanacak. Hotmail adresinize gönderilen iletileri almaya da devam edeceksiniz. Ancak yeni e-posta almak isteyenler @outlook.com u seçmek zorunda kalacaklar.










Hotmail, dile kolay, tam 16 yıldan sonra kapanıyor. Yüz binlerce insana hizmet vermiş servis yerini bir başkasına bırakıyor. Kimilerine göre yapılması gereken değişikliklerdendi, kimilerine göre ise Gmail vb hizmetler hala daha üstün durumda.

Karar sizin. Outlook'u sevmeseniz bile, kendinize özel iyi bir mail adresini vakit çok geçmeden kapın derim.






Sağlıcakla kalın.

No comments:

Post a Comment